Het kabinet wil het komend jaar 75.000 statushouders aan het werk helpen. Door allerlei obstakels zoals taal en (ongeldige) opleidingen verloopt dat nu nog te traag, terwijl werkgevers in bijvoorbeeld de bouw en de zorg schreeuwen om extra handen.

Volgens het Sociaal Cultureel Planbureau helpt het werk niet alleen de tekorten op de arbeidsmarkt deels op te lossen, maar is het ook een goede manier om nieuwkomers kennis te laten maken met onze taal en cultuur. Dat helpt bij de integratie. Ben je het daarmee eens? Welke vragen roept dit plan van het kabinet op?

Marcelle Breemans van Divosa, de organisatie die zich al decennia bezighoudt met participatie en arbeidsmarkt, schuift komende vrijdag 12 juni aan om al jouw vragen te beantwoorden.

Praat mee!

Welke vragen leven er bij jou? Stel je vraag of bekijk wat anderen vragen.